Andragoški poklici in vloge

Predstavitveni video

UČITELJ/UČITELJICA V PROGRAMIH PISMENOSTI V IZOBRAŽEVANJU ODRASLIH

Kdo sem?

Program za razvoj pismenosti in temeljnih zmožnosti odraslih izpeljujem v skladu z njegovimi standardi, v sodelovanju z izvajalsko organizacijo in udeleženci. V ta namen pripravljam ustrezne informacije, s programom seznanjam različne ustanove v svojem okolju in v teku izvedbe programa vključujem različne ustanove, ki so pomembne za življenje in delo ter vključenost in nadaljnje učenje udeležencev programov. 

 

Udeležencem, ki povečini pripadajo ranljivim skupinam odraslih in prihajajo iz socialno in kulturno specifičnih okoljih, omogočam učenje, ki je kontekstualizirano, relevantno, reflektivno in analitično. Kot učitelj v teh programih sem obenem oblikovalec, pospeševalec, posrednik, inštruktor, ocenjevalec in organizator. 

USPOSOBLJEN/-A SEM ZA:

  • animacijo in pridobivanje udeležencev za vključitev v program; 
  • poznavanje spreminjajočih se potreb in položaja ciljnih skupin v družbi, ki lahko sprožijo potrebo po učenju pri različnih ciljnih skupinah; 
  • analizo socialno-kulturnega in ekonomski kontekst okolja, v katerem delujem (analiza potreb, umeščanje, sooblikovanje programov, medkulturno delo, upravljanje/uporaba razlike);  
  • poznavanje teoretskih temeljev in modelov za delo z ranljivimi skupinami odraslih; 
  • poznavanje značilnosti, izobraževalnih potreb in interesov ter predznanja udeležencev ciljne skupine programa; 
  • obvladovanje sodobnih andragoških metod za delo z ranljivimi skupinami odraslih; 
  • poznavanje pomena temeljnih zmožnosti posameznika za življenjsko uspešnost na področju osebne izpolnitve, sodelovanja v družbi in konkurenčnosti in prožnosti v svetu dela; 
  • povezovanje razvoja pismenosti in temeljnih zmožnosti z življenjskimi področji po modelih izobraževanja ranljivih skupin;
  • ustvarjanje učnega okolja, ki spodbuja učenje, pridobivanje znanja in temeljnih zmožnosti, vendar tudi nekatera splošna znanja o okolju, kar udeležencu omogoči, da se vključi v družbeno in delovno življenje; 
  • izvedbeno načrtovanje izobraževalnega dela v sodelovanju z udeleženci;
  • spremljanje napredka udeležencev med izobraževanjem;
  • uporabo metod preverjanja in ocenjevanja znanja, ustreznih za odrasle udeležence;
  • spremljanje in uvajanje novosti v lastno delo;
  • načrtovanje in udejanjanje lastnega strokovnega razvoja;
  • prepoznavanje in krepitev lastne strokovne identitete;
  • spremljanje zakonodaje in zakonskih sprememb ter ravnanje v skladu z njimi;
  • pripravo in vodenje dokumentacije o izobraževanju, ki je povezana z delom učitelja.