Andragoški poklici in vloge

Predstavitveni video

UČITELJ/UČITELJICA V PROGRAMU ZAČETNA INTEGRACIJA PRISELJENCEV (ZIP)

Kdo sem?

Sem most med priseljenci in slovensko družbo in moja vloga ni zgolj prenašanje znanja. Seznanjen/a sem s pravnim položajem in pravicami priseljencev in priseljenk v Sloveniji. Načrtujem, usmerjam in povezujem izobraževalni proces, prilagojen specifičnim potrebam priseljencev. Vodim in usmerjam udeležence pri skupinskih in individualnih aktivnostih, namenjenih razvoju znanja slovenskega jezika in integraciji v novo okolje. Delujem na odprt, empatičen, komunikativen, razmišljujoč in ustvarjalen način. Skupaj z udeleženci (so)ustvarjam varne učne skupnosti, utemeljene na zaupanju in spoštljivosti. Dobro moram poznati andragoško didaktiko, predvsem aktivne oblike in metode dela, ki ustrezajo odraslim priseljencem iz različnih jezikovnih skupin.

USPOSOBLJEN/-A SEM ZA:

  • krepitev in razvoj znanja priseljencev za osnovno sporazumevanje v jeziku okolja ob nastanitvi oziroma ob pričetku bivanja v Sloveniji s poudarkom na obvladovanju osnovne komunikacije v življenjskem okolju,
  • načrtovanje in izpeljavo izobraževalnega procesa, ki vključuje učenje jezika, spoznavanje kulture in družbenih norm novega okolja ter razvoj kompetenc, potrebnih za samostojno življenje v novem okolju,
  • pripravo in uporabo različnih učnih virov, prilagojenih potrebam priseljencev,
  • ustvarjanje učnega okolja, ki podpira in spodbuja učenje, vključevanje in medkulturno razumevanje,
  • zasnovo osebnega izobraževalnega načrta skupaj z udeleženci in spodbujanje k njegovemu uresničevanju,
  • spremljanje napredka udeležencev med izobraževanjem,
  • upoštevanje aktualnega položaja priseljencev v Sloveniji in v lokalnem okolju ter njihovih izobraževalnih in drugih potreb pri načrtovanju in izvajanju programa,
  • sodelovanje z omrežjem ustanov za motiviranje udeležencev in udeleženk za vključitev v program ter za integracijo udeležencev in udeleženk po končanem programu,
  • uporabo metod preverjanja in ocenjevanja znanja, ustreznih za odrasle udeležence, s poudarkom na ocenjevanju napredka pri integraciji,
  • spremljanje in uvajanje novosti v lastno delo,
  • načrtovanje in udejanjanje lastnega strokovnega razvoja,
  • prepoznavanje in krepitev lastne strokovne identitete,
  • spremljanje zakonodaje in zakonskih sprememb ter ravnanje v skladu z njimi,
  • pripravo in vodenje dokumentacije o izobraževanju, ki je povezana z delom učitelja v programu Začetna integracija priseljencev.