Programi andragoškega usposabljanja in spopolnjevanja

Vključevanje oseb z avtizmom v izobraževanje

Osnovni podatki

  • Leto nastanka:
    2023
  • Trajanje:
    8 PU

Opis

Osebe z avtizmom se na svoji izobraževalni poti pogosto srečujejo z izobraževalci, ki ne znajo identificirati njihovih izobraževalnih potreb in jim ne znajo učinkovito prilagoditi izobraževanja, zaradi česar nekateri prezgodaj opustijo izobraževanje in tako ne izkoristijo svojih potencialov za doseganje splošnih in poklicnih zmožnosti za osebnostno rast ter aktivno delovanje v skupnosti in na trgu dela. Nekateri med njimi se kasneje vračajo k izobraževanju v odrasli dobi v pričakovanju, da bo pot do znanja bolj prijazna, kot so njihove izobraževalne izkušnje v otroštvu ali mladostništvu, nekateri pa se že v času nadaljevanja izobraževanja po osnovni šoli takoj odločijo za nadaljnje izobraževanje po programu za odrasle.

Zato potrebujemo v programih za izobraževanje odraslih izobraževalce, ki bodo znali identificirati posebne izobraževalne potrebe oseb z avtizmom in njihova močna področja, ter jim glede na to ustrezno prilagoditi metode izobraževanja in načine ocenjevanja znanja.



Usmerjevalni cilji

Udeleženci:

  • znajo opredeliti, kaj je avtizem,
  • prepoznajo osebo z značilnostmi Aspergerjevega sindroma,
  • se seznanijo s pomenom izobraževanja za osebe z avtizmom,
  • se seznanijo z vlogo izobraževalca odraslih pri izobraževanju oseb z avtizmom,
  • spoznajo osnovne principe motivacije oseb z avtizmom,
  • spoznajo pojma integracija / inkluzija in ju znajo razlikovati,
  • se seznanijo s pravicami oseb z avtizmom v procesu izobraževanja,
  • spoznajo izobraževalne potrebe oseb z avtizmom,
  • spoznajo nabor prilagoditev za poučevanje in ocenjevanje oseb z avtizmom,
  • razmislijo o tem, kako uspešni so pri upoštevanju prilagoditev pri poučevanju in ocenjevanju oseb z avtizmom.

Operativni cilji

Udeleženci:

  • si razjasnijo lastno ključno vlogo pri izobraževanju oseb z avtizmom,
  • spoznajo, da učna uspešnost osebe iz ranljivih skupin ni odvisna le od angažiranosti osebe z avtizmom, ampak tudi od razumevanja okolice ter podpore in prilagoditev v njihovem okolju,
  • spoznajo posebne izobraževalne potrebe, ki izhajajo iz težav, značilnih za osebe z avtizmom.