Na Andragoškem centru Slovenije smo med 6. oktobrom in 5. novembrom 2025 uspešno izvedli program usposabljanja Andragogika v praksi: sodobni pristopi izobraževanja in učenja odraslih. Udeležilo se ga je 27 strokovnih delavcev, ki delujejo na področju izobraževanja odraslih. Program je bil izveden v okviru projekta Krepitev kompetenc strokovnih in vodstvenih delavcev na področju vodenja inovativnega vzgojno-izobraževalnega zavoda 2024–2028.
Usposabljanje je obsegalo 24 pedagoških ur in je potekalo v kombinirani obliki: 16 ur neposrednega dela v živo, 4 ure samostojnega dela v spletni učilnici Moodle ter 4 ure e-izobraževanja preko Zooma. Takšna zasnova je udeležencem omogočila fleksibilno in celostno učno izkušnjo ter prenos vsebin v različna učna okolja.
Poudarki programa
Uvodni sklop, izveden v prostorih ACS, je bil namenjen oblikovanju skupinske dinamike ter obravnavi temeljnih andragoških pojmov. Udeleženci so ob vodstvu dr. Tanje Možine, Milene Zorić Frantar in prof. dr. Marka Radovana poglobili razumevanje razvoja strokovne identitete izobraževalca odraslih, značilnosti odraslih udeležencev, temeljnih andragoških načel ter ovir, s katerimi se odrasli v izobraževanju soočajo.
V nadaljevanju je delo potekalo v spletni učilnici Moodle. Udeleženci so na podlagi izbranih primerov iz lastne prakse pripravili refleksijo različnih učnih ovir udeležencev in kako jih odpravljati ter primere povezali s ključnimi načeli andragoškega delovanja. Pomemben del tega sklopa je bilo tudi kolegialno vrednotenje, s katerim so razvijali sposobnost kritičnega presojanja, argumentiranja ter podajanje strokovne povratne informacije.
Predzadnje srečanje je potekalo 4. novembra 2025 preko Zooma. Z dr. Tanjo Možina so udeleženci poglobili razumevanje metod in pristopov za ugotavljanje potreb odraslih, strukture in razvoja izobraževalnih programov ter načrtovanja učnega procesa na ravni skupine in posameznika.
Zaključni del, izveden 5. novembra 2025 v prostorih ACS, je bil posvečen načrtovanju vrednotenja znanja ter metodološki raznolikosti v izobraževanju odraslih. Predavateljici dr. Danijela Makovec Radovan in Ana Frangež Kerševan sta predstavili različne pristope k vrednotenju učenja ter sodobne metode, ki spodbujajo aktivno, sodelovalno in izkustveno učenje. Program se je sklenil z evalvacijskim pogovorom, v katerem so udeleženci osvetlili ključne učne dosežke in opredelili možnosti prenosa pridobljenih znanj v prakso.
Program je udeležencem ponudil celovito kombinacijo teoretičnih uvidov, refleksije lastne prakse in izmenjave strokovnih izkušenj. S tem je pomembno prispeval h krepitvi strokovne identitete ter nadgradnji kompetenc izobraževalcev odraslih, ki so ključne za kakovostno in sodobno izobraževalno prakso.